Hearthstone: Poradnik - Podstawowe talie

25.10.2014 o godzinie 12:00 napisane przez Tomek Fabianowicz w Tipps & Trickstippstricks

Hearthstone to darmowa kolekcjonerska gra karciana od Blizzarda, w której toczycie pojedynki przy użyciu złożonych przez siebie talii kart zawierających znane za świata Warcraft postaci, czary i potwory. Jeżeli dopiero zaczynacie swoją przygodę z Hearthstone, dzięki temu poradnikowi dowiecie się jak z najprostszych kart złożyć talię, którą zaczniecie wygrywać wasze pierwsze pojedynki.

Karty w Hearthstone dzielą się na dwie grupy: zestaw podstawowy i ekspercki. Karty podstawowe otrzymacie w nagrodę za osiąganie kolejnych poziomów doświadczenia przez waszych bohaterów, natomiast karty eksperckie znajdziecie w pakietach kart kupowanych za zdobyte w grze złoto (ew. realne pieniądze), lub przechodząc tryb przygodowy, jak na przykład klątwa Naxxramas. W poradniku tym skupimy się na taliach złożonych jedynie z kart podstawowych, gdyż na początku waszej zabawy z Hearthstone, to właśnie głównie z nich będą składały się wasze talie. I pomimo tego, że wielu graczom wydaje się, że żeby wygrać trzeba mieć same karty z zestawu eksperckiego, w tym najbardziej trudne do zdobycia karty legendarne, to okaże się, że te darmowe talie są wystarczająco skuteczne aby wygrać wasze pierwsze potyczki. Pamiętajcie, że nawet najbardziej potężną kartę da się unieszkodliwić odpowiednio wykorzystanym prostym zaklęciem.

Poniżej przedstawiamy talie złożone jedynie z kart podstawowych dla każdego bohatera, wraz z krótkim opisem strategii. Dzięki nim będziecie w stanie pokonać komputerowych przeciwników, a także stoczyć swoje pierwsze pojedynki z realnymi graczami wykonując przy tym dzienne zadania, za które zdobędziecie złoto. Z biegiem czasu poznacie dobrze swoich bohaterów, zdobędziecie doświadczenie i nowe karty, którymi będziecie mogli wzmocnić swoje talie. Oczywiście nie musicie kurczowo trzymać się poniższych zestawów, warto eksperymentować z kartami, które posiadacie, i tworzyć własne kombinacje.

Mag

Jako że magiczka Jaina Proudmoore jest pierwszym z dostępnych bohaterów Hearthstone, to pewnie jej talią będziecie grać z początku najczęściej. Strategia maga polega na przygotowaniu linii obrony na Lustrzanych odbiciach (Mirror Image) i Tarczowym z Sen'jinu (Sen'jin Shieldmasta), za którymi ukryją się stronnicy zwiększający siłę czarów. Zwycięskie uderzenie powinny wam zapewnić rzucone w odpowiednim momencie Kule ognia (Fireball). Bardzo fajnie sprawdza się także Berserker z Gurubaszi (Gurubashi Berserker) w połączeniu z umiejętnością czarodziejki, która zadaje jeden punkt obrażeń wybranemu stronnikowi (także własnemu), powodując tym samym u Berserkera podniesienie jego ataku.

2x Lustrzane odbicie (Mirror Image)
2x Tajemne pociski (Arcane Missiles)
2x Pocisk lodu (Frostbolt)
2x Tajemna eksplozja (Arcane Explosion)
2x Kobold geomanta (Kobold Geomancer)
2x Żrący bagienny szlam (Acidic Swamp Ooze)
2x Kapłanka Straceńczego Słońca (Shattered Sun Cleric)
2x Kula ognia (Fireball)
2x Polimorfia (Polymorph)
2x Gnomka wynalazca (Gnomish Inventor)
2x Ogrzy mag (Ogre Magi)
2x Tarczowy z Sen'jinu (Sen'jin Shieldmasta)
2x Żywiołak wody (Water Elemental)
1x Berserker z Gurubaszi (Gurubashi Berserker)
2x Arcymag (Archmage)
1x Fala płomieni (Flamestrike)

Wojownik

Wojownicy w Hearthstone są nie tylko silni w ataku, ale także wytrzymali w obronie. Do wyboru mają kilka rodzai broni odpowiednich na początek, jak i późniejszą fazę gry. Umiejętność wojownika dająca mu 2 punkty pancerza oraz odpowiednia ilość stronników z prowokacją  pozwala mu spokojnie powstrzymać ataki wroga, do momentu, aż sam swoimi ciosami w końcu zgniecie przeciwnika. Ciekawym połączeniem kart w tej talii jest na przykład zadanie jednego obrażenia przez Elfie łuczniczki (Elven Archer), a następnie dobicie nawet najsilniejszego stronnika dzięki Egzekucji (Execute).


2x Egzekucja (Execute)
2x Młyniec (Whirlwind)
2x Dzik szabloskalny (Stonetusk Boar)
2x Elfia łuczniczka (Elven Archer)
2x Ognisty wojenny topór (Fiery War Axe)
2x Heroiczny cios (Heroic Strike)
2x Rozpłatanie (Cleave)
2x Siepacz Mroźnych Wilków (Frostwolf Grunt)
2x Grizli żelaznoskóry (Ironfur Grizzly)
2x Wilczy jeździec (Wolfrider)
2x Elita Kor'kronu (Korkron Elite)
2x Tarczowy z Sen'jinu (Sen'jin Shieldmasta)
2x Arkanitowy Rozpruwacz (Arcanite Reaper)
2x Komandos Gromdardy (Stormpike Commando)
2x Władca Areny (Lord of the Arena)

Szaman

Siłą Szamana są totemy. Dzięki swojej umiejętności może on wystawić losowo jeden z czterech: leczący, obronny z prowokacją, zwiększający moc czarów lub atakujący. Na planszy może się znajdować po jednym z każdego rodzaju. Dodatkowo używając takich kart jak Totem ognistego języka (Flametongue Totem) i Wzmocnienie totemów (Totemic Might), możecie stworzyć z samych totemów naprawdę silną drużynę. Talia ta wymaga trochę czasu zanim się rozkręci, ale wprowadzony w późniejszej fazie gry Wódz Mroźnych Wilków (Frostwolf Warlord) i Czempion z Wichrogrodu (Stormwind Champion) potrafią dać odpowiedni impuls do wygranej. Niestety w podstawowych kartach Szamana nie znajdziecie kart z przeciążeniem, które w bardziej zaawansowanych taliach dodają zupełnie nowe doświadczenia do grania tą postacią.

2x Pradawne uzdrowienie (Ancestral Healing)
2x Wzmocnienie totemów (Totemic Might)
2x Kruszyskalny oręż (Rockbiter Weapon)
2x Znachor (Voodoo Doctor)
2x Totem ognistego języka (Flametongue Totem)
2x Żrący bagienny szlam (Acidic Swamp Ooze)
2x Zły urok (Hex)
2x Kapłanka Straceńczego Słońca (Shattered Sun Cleric)
2x Łowczyni z Brzytwoskórych (Razorfen Hunter)
2x Mówca wiatru (Windspeaker)
2x Tarczowy z Sen'jinu (Sen'jin Shieldmasta)
2x Yeti z Zimnych Wichrów (Chillwind Yeti)
2x Żądza krwi (Bloodlust)
2x Wódź Mroźnych Wilków (Frostwolf Warlord)
1x Żywiołak ognia (Fire Elemental)
1x Czempion Wichrogrodu (Stormwind Champion)

Łotr

Łotr potrafi stworzyć dla siebie sztylet Jątrzące ostrze, którym może atakować swoich przeciwników. Dodatkowo ma w swojej tali Ostrze skrytobójcy (Assassin's Blade), które w połączeniu z Zabójczą trucizną (Deadly Poison), stanie się naprawdę zabójczą bronią. W talii Łotra znajdują się także dobre karty na szybkie zadawanie obrażeń stronnikom przeciwnika, a Sprint pozwoli wam na przyspieszenie gry w dalszej części rozgrywki poprzez dobranie na rękę aż 4 kart.

2x Cios w plecy (Backstab)
2x Zabójcza trucizna (Deadly Poison)
2x Elfia łuczniczka (Elven Archer)
2x Znachor (Voodoo Doctor)
2x Kosior (Shiv)
2x Kobold geomanta (Kobold Geomancer)
2x Żrący bagienny szlam (Acidic Swamp Ooze)
2x Wachlarz ostrzy (Fan of Knives)
2x Kapłanka Straceńczego Słońca (Shattered Sun Cleric)
2x Ogrzy mag (Ogre Magi)
2x Tarczowy z Sen'jinu (Sen'jin Shieldmasta)
2x Ostrze skrytobójcy (Assassin's Blade)
2x Skrytobójstwo (Assassinate)
2x Sprint (Sprint)
2x Czempion Wichrogrodu (Stormwind Champion)

Paladyn

Umiejętnością Paladyna jest możliwość przyzwania Rekruta Srebrnej Dłoni, to słaby stronnik ze statystykami 1/1, ale to właśnie on charakteryzuje poniższą bazową talię Paladyna. Skupia się ona na przyzywaniu dużej ilości słabych kart, które zostaną wzmocnione przez Dar mocy (Blessing of Might), Dar Królów (Blessing of Kings), Dowódcę rajdu (Raid Leader) i Czempiona Wichrogrodu (Stormwind Champion). Dzięki czemu w z pozoru słaba armia będzie w stanie dosłownie zmiażdżyć przeciwnika. Ataki wesprze Wódź Mroźnych Wilków (Frostwolf Warlord), który dostaje +1/1 za każdego stronnika na stole.

2x Dar mocy (Blessing of Might)
2x Młodsza inżynier (Novice Engineer)
2x Murlok Brzegowiec (Murloc Tidehunter)
2x Żrący bagienny szlam (Acidic Swamp Ooze)
2x Dowódca rajdu (Raid Leader)
2x Grizli żelaznoskóry (Ironfur Grizzly)
2x Łowczyni z Brzytwoskórych (Razorfen Hunter)
2x Srebrytowy Czempion (Truesilver Champion)
2x Dar Królów (Blessing of Kings)
2x Konsekracja (Consecration)
2x Monterka smokorów (Dragonling Mechanic)
2x Tarczowy z Sen'jinu (Sen'jin Shieldmasta)
2x Wódź Mroźnych Wilków (Frostwolf Warlord)
1x Władca Areny (Lord of the Arena)
2x Czempion Wichrogrodu (Stormwind Champion)
1x Strażnik królów (Guardian of Kings)

Łowca

To prawdziwy władca bestii, na których opiera się jego bazowa talia. Liczy się ilość, a nie jakość. Wystaw ich do boju najwięcej jak się da, w międzyczasie wzmacniając je Leśnymi wilkami (Timber Wolf) i 2x Treserem ogarów (Houndmaster), a wygrasz walkę. Twoimi atutami są też Tundrowy nosorożec (Tundra Rhino) i Wygłodniały sęp (Starving Buzzard), które potrafią mocno przyspieszyć tempo gry dając ci do ręki karty, a twoim bestiom szarżę. Dodatkowo Łowca posiada w swojej talii kilka tanich kart, które łatwo usuną z planszy stronników przeciwnika, a jego umiejętność zadaje 2 punkty obrażeń przeciwnikowi, co pozwala mu z kolejki na kolejkę go osłabiać.

2x Znak łowcy (Hunter's Mark)
2x Tajemny strzał (Arcane Shot)
2x Dzik szabloskalny (Stonetusk Boar)
2x Leśny wilk (Timber Wolf)
2x Bagienny raptor (Bloodfen Raptor)
2x Rozkaz zabicia (Kill Command)
2x Zwierzęcy towarzysz (Animal Companion)
2x Grizli żelaznoskóry (Ironfur Grizzly)
2x Wódz Srebrnogrzbietych (Silverback Patriarch)
2x Wielostrzał (Multi-Shot)
2x Treser ogarów (Houndmaster)
2x Żółwior szczękogryz (Oasis Snapjaw)
2x Tundrowy nosorożec (Tundra Rhino)
1x Wygłodniały sęp (Starving Buzzard)
1x Czempion Wichrogrodu (Stormwind Champion)
2x Ognisty ogar (Core Hound)

Druid

Ta talia druida, złożona z podstawowych kart, skupia się na wystawianiu dużej ilości stronników i zwiększaniu ich siły takimi kartami jak: Dziki ryk (Savage Roar) lub Znak ostępów (Mark of the Wild). Do usuwania ze stołu większej ilości przeciwników służy Zamaszysty cios (Swipe). Szalę zwycięstwa powinien przechylić natomiast Żelaznokory obrońca (Ironbark Protector), który może pojawić się szybko na planszy dzięki kartom zwiększającym ilość kryształów many u Druida jak Orzeźwienie (Innervate) i Gwałtowny wzrost (Wild Growth). Umiejętność druida daje mu 1 ataku w danej turze i 1 punkt pancerza, który pozostaje, czyniąc go świetnym towarzyszem ataków jego stronników.

2x Księżycowy ogień (Moonfire)
2x Orzeźwienie (Innervate)
2x Pazur (Claw)
2x Gwałtowny wzrost (Wild Growth)
2x Znak ostępów (Mark of the Wild)
2x Młodsza inżynier (Novice Engineer)
2x Żrący bagienny szlam (Acidic Swamp Ooze)
2x Dziki ryk (Savage Roar)
2x Łowczyni z Brzytwoskórych (Razorfen Hunter)
2x Wilczy jeździec (Wolfrider)
2x Zamaszysty cios (Swipe)
2x Monterka smokorów (Dragonling Mechanic)
2x Tarczowy z Sen'jinu (Sen'jin Shieldmasta)
2x Gwiezdny ogień (Starfire)
2x Żelaznokory obrońca (Ironbark Protector)

Czarnoksiężnik

Czarnoksiężnik to potężna, ale trudna do grania postać. Aby zacząć nią wygrywać musicie najpierw nauczyć się poświęcać. Odrzucanie kart z ręki, czy zadawanie własnej postaci obrażeń, to całkiem normalne zagrywki dla Czarnoksiężnika. Po pierwsze jego moc pozwala dobrać jedną kartę za cenę zadania sobie 2 punktów obrażeń. Podczas gdy niektóre talie czarnoksiężnika nastawione są na bardzo szybką rozgrywkę, przedstawiona poniżej będzie wymagała trochę więcej czasu zanim pokaże swoją siłę. Kluczową rolę odgrywa tu Berserker z Gurubaszi (Gurubashi Berserker), który w połączeniu na przykład z Przerażającym infernalem (Dread Infernal), Piekielnym ogniem (Hellfire) czy nawet Śmiertelnym wirem (Mortal Coil), za cenę zdrowia, błyskawicznie podnosi swój atak. Nie martwcie się, Znachor (Voodoo Doctor) i Uzdrawiaczka Mrocznołuskich (Darkscale Healer) zadbają o to, żeby wystarczająco długo przetrwał on twoje krwiożercze zagrania.

2x Ogień duszy (Soulfire)
2x Śmiertelny wir (Mortal Coil)
2x Wędrowiec Pustki (Voidwalker)
2x Znachor (Voodoo Doctor)
2x Żrący bagienny szlam (Acidic Swamp Ooze)
2x Pocisk cienia (Shadow Bolt)
2x Kapłanka Straceńczego Słońca (Shattered Sun Cleric)
2x Piekielny ogień (Hellfire)
2x Gnomka wynalazca (Gnomish Inventor)
2x Tarczowy z Sen'jinu (Sen'jin Shieldmasta)
2x Yeti z Zimnych Wichrów (Chillwind Yeti)
2x Berserker z Gurubaszi (Gurubashi Berserker)
2x Uzdrawiaczka Mrocznołuskich (Darkscale Healer)
2x Przerażający infernal (Dread Infernal)
2x Czempion Wichrogrodu (Stormwind Champion)

Kapłan

Umiejętnością kapłana jest przywrócenie 2 punktów zdrowia. Do tego karty w jego talii pozwalają mu łatwo zwiększać zdrowie jego stronników, czyniąc ich trudnymi do pokonania. Dzięki możliwości leczenia będziecie mogli prawie bez końca wzmacniać swojego Berserkera z Gurubaszi (Gurubashi Berserker), robiąc z niego naprawdę potężnego towarzysza. Do tego w talii znajdują się karty, które w łatwy sposób zniszczą wybranego wroga, jak Słowo cienia: Ból (Shadow Word: Pain) i Słowo cienia: Śmierć (Shadow Word: Death). W ostateczności, jeżeli nie będziecie mogli sobie w kimś poradzić, po prostu przejmijcie nad nim władanie dzięki Kontroli umysłu (Mind Control).

2x Słowo mocy: Tarcza (Power Word: Shield)
2x Święty cios (Holy Smite)
2x Gorliwa kapłanka (Northshire Cleric)
2x Znachor (Voodoo Doctor)
2x Boski duch (Divine Spirit)
2x Słowo cienia: Ból (Shadow Word: Pain)
2x Słowo cienia: Śmierć (Shadow Word: Death)
2x Grizli żelaznoskóry (Ironfur Grizzly)
2x Kapłanka Straceńczego Słońca (Shattered Sun Cleric)
2x Tarczowy z Sen'jinu (Sen'jin Shieldmasta)
2x Rozbłysk świętości (Holy Nova)
2x Berserker z Gurubaszi (Gurubashi Berserker)
2x Uzdrawiaczka Mrocznołuskich (Darkscale Healer)
2x Czempion Wichrogrodu (Stormwind Champion)
2x Kontrola umysłu (Mind Control)
Graj teraz w Hearthstone
Gry do pobrania, Strategie, Fantasy
Hearthstone ZdjęciaHearthstone Zdjęcia
Graj teraz za darmo
Typ:
Gry do pobrania
6latPolecamy:
od 6 lat
pokaż wszystkieTop gry online
Hearthstone Tags
  • gra karciana
  • hearthstone
  • karciana
  • heroes 6
  • hearthstone: klątwa naxxramas
  • hearthsrone
  • gry browserowe
  • karciane
  • kod na zlotem monety dino storm
  • gra na facebooku pearls peril
  • bez pobierania
  • blizzard
  • hearthstonre
  • hearstone
  • hearthstone rewir konstruktorów
  • gry karcian
  • gra bez logowania
  • hearthstone: o bohaterach i ich
  • hardstone
  • bilard